FAQ - når du lejer bil hos Europcar Danmark


Må jeg lade andre køre bilen?

Ja. Forudsat at den anden eller de andre personer på forhånd er registreret hos os efter de samme betingelser, som hvis du selv havde lejet bilen.

Må jeg køre til udlandet?

Ja, blot ikke til Østeuropa og Storbritannien, men er du i tvivl, så ring og spørg!

Hvad sker der, hvis bilen går i stykker i udlandet?

Europcar er Europas største biludlejningsselskab og er repræsenteret i mange lande. Hvis du får tekniske problemer med bilen, ringer du blot til det Europcar udlejningskontor, hvor du har fået udleveret bilen. De vil så hjælpe dig og om nødvendigt udlevere en anden lejebil uden ekstrabetaling.

Hvor "gammel" er udlejningsbilen?

Vi udskifter løbende vores biler, så den typiske personbil vil være fra i år eller sidste år.
Vare- og lastvogne beholder vi lidt længere, men vi udfører serviceeftersyn og kontrol for hver 20.000 kørte kilometer. Dette er med kortere interval end fabrikkerne foreskriver, men vi gør det for at sikre problemfri drift af bilerne.

Kan man reservere på forhånd?

Ja, det er gratis og sikrer dig en kortere ekspeditionstid, når du henter din lejebil.

Kan man leje bil med fri kilometer?

Kun i enkelte tilfælde (fx på Bornholm). Europcar tilbyder en pris til det aktuelle kørselsbehov, således at du aldrig betaler for mere end det, du har brug for.

Kan man leje bil kun den ene vej?

Normalt kan det godt lade sig gøre at leje bil en vej mod betaling af et tillæg afhængig af afstanden, når vi skal transportere bilen hjem igen.

Er det en fordel at booke via et dansk Europcar udlejningssted?

Ja, vi anbefaler altid at du booker direkte via europcar.dk eller tlf. 89 33 11 33. Det sikrer dig den bedste service. Læs mere om booking via eksterne firmaer her.